Χριστούγεννα: Πόσο θα κοστίσει φέτος το τραπέζι
Για το πόσο θα κοστίσει φέτος το τραπέζι των Χριστουγέννων ρωτήθηκε σήμερα ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Απόστολος Πεταλάς κατά τη συνέντευξη που παραχώρησε σε τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ.
Σύμφωνα με όσα δείχνουν τα μέχρι τώρα στοιχεία, το «καλάθι» θα είναι χαμηλότερο σε σχέση με την περσινή χρονιά απάντησε ο κ. Πεταλάς. «Δεν θα είναι μεγαλύτερο από την περσινή χρονιά. Εκτιμώ ότι μπορεί να είναι και χαμηλότερα. Απ’ ό, τι ξέρω, υπάρχει μια διαβούλευση αυτή τη στιγμή στο υπουργείο. Πέρυσι το καλάθι ξεκίνησε 18 Δεκεμβρίου. Υπάρχει πιθανότητα φέτος να ξεκινήσει και λίγο νωρίτερα για να δώσει πιο πολύ μεγάλες επιλογές. Πάντως και οι αλυσίδες ετοιμάζονται για αυτή την περίοδο πέρα από τις πολλές ενέργειες, προσφορές και την πρωτοβουλία μείωσης τιμής, αύριο θα ανακοινωθεί καινούργια λίστα προϊόντων που θα περιέχει ακόμα περισσότερα προϊόντα σχετικά με τις γιορτές που έρχονται» τόνισε ο κ. Πεταλάς.
Για το Black Friday
Ενώ ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας και αντιπρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, Μάκης Σαββίδης μίλησε στο Πρώτο Πρόγραμμα για τον θεσμό τουBlack Friday .
«Υπάρχουν κάποια είδη τα οποία προσφέρονται με μεγάλες εκπτώσεις, προφανώς είναι ξεστοκαρίσματα προηγούμενων σεζόν. Υπάρχουν ευκαιρίες και όπως γίνεται και με τις εκπτώσεις, έτσι και τώρα στην περίοδο του Black Friday, αυτά τα είδη είναι και μεγάλης ζήτησης. Δηλαδή αν πάει κάποιος την τελευταία μέρα να τα αναζητήσει, δε θα τα βρει» ανέφερε .
Οι προσφορές Black Friday έχουν ξεκινήσει ήδη και κορυφώνονται την ερχόμενη Παρασκευή, ωστόσο φέτος, σημείωσε ο κ. Σαββίδης, η περίοδος είναι πιο περιορισμένη χρονικά.
«Ξεκινήσαμε αργότερα από πέρσι. Πέρσι, θυμίζω ότι ξεκινήσαμε αρχές του μήνα. Φέτος από τις 15 και μετά. Αρχίζει να συμπιέζεται η περίοδος. Αυτό είναι θετικό γιατί δεν τραβάει πάρα πολύ» επισήμανε ο κ. Σαββίδης, εξηγώντας ότι με αυτόν τον τρόπο γίνονται μεγαλύτερες προσφορές.
Ερωτηθείς πόσο πραγματικές είναι αυτές οι προσφορές, επισήμανε πως από πρόπερσι που εφαρμόστηκε ο νέος αυστηρότατος νόμος περί μειώσεων τιμών, προσφορών και εκπτώσεων, δεν επιτρέπεται στις εμπορικές επιχειρήσεις να πειράξουν την τιμή πριν ξεκινήσουν την προσφορά τους, δύο μήνες πριν.
«Άρα, οι τιμές που βλέπουμε σαν αρχικές σήμερα αναφέρονται ως κατώτατες το προηγούμενο 60ήμερο και αυτό είναι μια μεγάλη διασφάλιση για τον καταναλωτή που ξέρει ότι τις τελευταίες 60 ημέρες ήταν σταθερή η αρχική τιμή και πάμε τώρα να κάνουμε πάνω σε αυτή την αρχική τιμή την προσφορά η κάθε επιχείρηση» ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Να κάνουμε μια επισήμανση επί του θέματος για ποιο λόγο λοιπόν δεν μπορεί η ελληνική αγορά να προσφέρει τόσο μεγάλες εκπτώσεις όπως προσφέρει η αμερικανική, για παράδειγμα. Η ελληνική εμπορική αγορά λειτουργεί μεσοσταθμικά με κέρδος 30%. Μέχρι εκεί είναι το μέγιστο ποσοστό κατά μέσο όρο που μπορεί να προσφέρει στους καταναλωτές. Υπάρχουν και είδη που δίνει και μεγαλύτερα κέρδη η αγορά και μικρότερα αντίστοιχα» τόνισε ο κ. Σαββίδης.
«Σήμερα, το νομοθετικό πλαίσιο προβλέπει ότι οποιαδήποτε επιχείρηση μπορεί να κάνει οποιαδήποτε προσφορά, οποιαδήποτε στιγμή του χρόνου. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, υπάρχει η εμπορική εορτή του Black Friday. Δεν είναι θεσμοθετημένη. Η τελευταία θεσμοθετημένη περίοδος προσφορών που υπήρχε στη χώρα μας ήταν τα Mid Season Sales, τα οποία δεν απέδωσαν, επειδή ήταν και αυτό ένας ξενόφερτος θεσμός και καταργήθηκε. Το ίδιο θεωρώ ότι θα γίνει και με την Black Friday» προσέθεσε.
Φέρνοντας παράδειγμα τον κλάδο ένδυσης και υπόδησης, ο κ. Σαββίδης, εξήγησε πως με το Black Friday, σκοπός είναι οι επιχειρήσεις να ξεπουλήσουν χειμωνιάτικα που έχουν μείνει. «Ο χειμώνας δεν έχει έρθει ποτέ. Βλέπετε λοιπόν ότι είναι πολυπαραγοντικό αυτό και δεν ταιριάζει και με τη χώρα μας, γιατί είναι ένας ξενόφερτος θεσμός από τις Ηνωμένες Πολιτείες. Δεν ταιριάζει χρονικά και κοινωνικά με τη χώρα μας ακριβώς αυτός ο θεσμός γι’ αυτό δεν μπορούμε να τον κουμπώσουμε και πολύ καλά στην Ελλάδα» εξήγησε.
Όσο αφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο, σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Σαββίδης, οι νέοι έως 25 ετών έχουν κατά 80% καταναλωτική συμπεριφορά μέσω διαδικτύου. Επιπλέον, ανέφερε πως όσο αφορά στις διαδικτυακές απάτες στη χώρα μας κατά 97% επικεντρώνονται σε αγοραπωλησίες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και εντός social media μεταξύ ιδιωτών.
«Το 97% λοιπόν των απατών και των προβλημάτων που δημιουργούνται είναι από ηλεκτρονικά καταστήματα εκτός Ελλάδας, πρώτα απ’ όλα εκτός Ευρώπης και μετά είναι μέσω των social media η κάποιοι που δημιουργούν τύπου ηλεκτρονικά καταστήματα, ιδιώτες και πουλάνε κάποια προϊόντα. Αυτό θέλει μεγάλη προσοχή» τόνισε.
Δείτε επίσης
- Κορονοϊός: Τα δεδομένα της τελευταίας εβδομάδας
- ΟΠΕΚΕΠΕ: Αντίστροφη μέτρηση για τις νέες πληρωμές
- Μετεγγραφές: Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα για το ακαδημαϊκό έτος 2024-25
- Ρολό με κιμά κοτόπουλο και πατάτες
- Λαϊκές αγορές: Τι αλλάζει στις άδειες των πωλητών με τη νέα απόφαση του Θεοδωρικάκου