Διαχειριστικός έλεγχος για τη λειτουργία των σφαγείων Ασημίου και Αγίας Βαρβάρας

  22 January, 2020 ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑΑΡΘΡΑ
Διαχειριστικός έλεγχος για τη λειτουργία των σφαγείων Ασημίου και Αγίας Βαρβάρας

Την διενέργεια Οικονομικού και Διαχειριστικού Ελέγχου της Δημοτικής Επιχείρησης Ανάπτυξης και Τεχνικών Έργων Κόφινα – Ανώνυμης Εταιρείας ΟΤΑ (ΔΕΑΤΕΚ ΑΕ ΟΤΑ) και της Δημοτικής Αναπτυξιακής Τεχνικής Εταιρείας Δήμου Αγίας Βαρβάρας (ΔΕΠΑΒ), αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο Γόρτυνας.

Αναλυτικά η εισήγηση του Δημάρχου Γόρτυνας, Λευτέρη Κοκολάκη:

«Θα ήθελα να θέσω υπόψιν του Σώματος το ζήτημα της διαχείρισης της ΔΕΑΤΕΚ ΑΕ ΟΤΑ και της ΔΕΠΑΒ, που είχαν ως αντικείμενο την λειτουργία των σφαγείων Ασημίου και Αγίας Βαρβάρας, αντίστοιχα. Το κόστος για τις τοπικές κοινωνίες του Ασημίου, της Αγίας Βαρβάρας και ευρύτερα, για άλλες περιοχές του Δήμου μας, είναι τέτοιο που έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα σε κτηνοτρόφους, ζωέμπορους, κρεοπώλες, επαγγελματίες και, κυρίως, εργαζομένους της εταιρείας. Και αυτό ακριβώς κάνει ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη να γίνει ο έλεγχος.

Ξεκινώντας από την ΔΕΑΤΕΚ, η εικόνα που έχουμε είναι ότι οι πραγματικές οφειλές ξεπερνούν το 1.600.000 €, χωρίς τις προσαυξήσεις και χωρίς κάποια άγνωστα, ακόμα και σήμερα, ποσά, που προέρχονται από ΦΠΑ των ετών 2011, 2012, 2013, 2014.

Υπενθυμίζω το ιστορικό: Το Δημοτικό Συμβούλιο Γόρτυνας, το 2017, αποφάσισε την λύση και εκκαθάριση της εταιρείας, την αναδοχή από τον Δήμο όλων των οφειλών της, την μεταφορά του προσωπικού της στον Δήμο και την συνέχιση της λειτουργίας των σφαγείων από την Κοινωφελή Εταιρεία του Δήμου, κάτι που δεν έγινε ποτέ.

Είναι πολύ σημαντικό ότι η διαδικασία της εκκαθάρισης μπορεί να πραγματοποιηθεί ενώ μια εταιρεία είναι σε λειτουργία. Δεν είναι, δηλαδή, αναγκαίο να γίνει παράλληλα και λύση, όπως συνέβη στην περίπτωση της ΔΕΑΤΕΚ ΑΕ ΟΤΑ.

Τον Οκτώβριο του 2018, το Δημοτικό Συμβούλιο μετέφερε την έναρξη της εκκαθάρισης της εταιρείας για την 1/1/2019. Όπως είναι γνωστό, η λειτουργία της εταιρείας συνεχιζόταν μέχρι τις παραμονές των εκλογών του Μαΐου 2019, με αποτέλεσμα να αυξάνονται και οι οφειλές της.

Αναφορικά με την παραλαβή της εκκαθάρισης της ΔΕΑΤΕΚ ΑΕ, η επιτροπή παραλαβής (αποτελείται από μόνιμους υπαλλήλους του Δήμου και έχει οριστεί από την προηγούμενη δημοτική αρχή) παρέλαβε την αρχική έκθεση εκκαθάρισης στα τέλη Ιουνίου, πέρυσι και μια πρώτη πρόσθετη πράξη στα μέσα Ιουλίου.

Στα μέσα του Δεκεμβρίου, πέρυσι, ο εκκαθαριστής παρέδωσε στον Δήμο δεύτερη πρόσθετη πράξη εκκαθάρισης της ΔΕΑΤΕΚ ΑΕ. Μετά από άμεσο έλεγχο, η επιτροπή, παραμονή Χριστουγέννων, έστειλε έγγραφο προς τον εκκαθαριστή και ζήτησε περισσότερες διευκρινίσεις, επειδή διαπίστωσε ότι κάποια πάγια αναφέρονταν για πρώτη φορά στην δεύτερη πράξη εκκαθάρισης. Η επιτροπή παραλαβής επισημαίνει ότι δεν υπάρχουν παραστατικά οφειλών προς προμηθευτές ιδιώτες, ούτε παραστατικά οφειλετών της ΔΕΑΤΕΚ ΑΕ. Μέχρι σήμερα που μιλάμε, δεν έχει παραληφθεί από τον Δήμο η εκκαθάριση.

Από τα στοιχεία που έχουμε ως τώρα, το χρέος της ΔΕΑΤΕΚ ΑΕ ανέρχεται στο ποσό των 1.358.827,72 € χωρίς τις προσαυξήσεις σε ΕΦΚΑ, ΔΟΥ που ανέρχονται σε 506.000,00€ μέχρι 28/06/2019 και χωρίς να έχει υπολογιστεί/κατατεθεί ΦΠΑ για ορισμένους μήνες του 2011, 2013, 2014 και για όλο το 2012.

Επιπρόσθετα, ο εκκαθαριστής ήταν υποχρεωμένος να εντάξει στην εκκαθάριση όλες τις απαιτήσεις που είχε να λαμβάνει η εταιρεία την ημέρα που έκλεισε. Το ποσό αυτό ανέρχεται σε 302.000 ευρώ (χρέη πολλών ετών, από ιδιώτες και πελάτες του σφαγείου). Αν δεν εισπραχθούν από τον εκκαθαριστή (που είναι και το πιο πιθανό), το πραγματικό χρέος θα αυξηθεί κατά το ποσό αυτό. Προκαλεί, βέβαια, απορία ότι ένα από αυτά τα ποσά (σύμφωνα με την ανάλυση του 31 λογαριασμού του ισοζυγίου της εταιρείας από τον εκκαθαριστή) αναφέρεται σε προκαταβολές ύψους 49.791,97€, που φέρονται να έχουν πάρει άτομα που δούλευαν στην εταιρεία, αλλά και αιρετοί. Προκαταβολές που δεν έχουν τακτοποιηθεί ακόμα.

Δυστυχώς, σε πρόσφατη επίσκεψή μας με την αντιδήμαρχο Οικονομικών κα Χατζάκη και τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων κ. Σαβουιδάκη στο Υπουργείο Εσωτερικών και στο Παρατηρητήριο, μας ενημέρωσαν (όπως είπαν, είχαν ενημερώσει και την πρώην δημοτική αρχή) ότι σύμφωνα με νόμο που βγήκε τον Ιούλιο του 2018 (Ν.4555/18), δεν μπορεί να γίνει αναδοχή του χρέους της ΔΕΑΤΕΚ ΑΕ ΟΤΑ από τον Δήμο, επειδή μέχρι τις 31/10/2018 η εταιρεία έπρεπε να είχε λυθεί και να είχε τεθεί υπό εκκαθάριση.

Σε συνέχεια των παραπάνω, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση μας ενημέρωσε ότι δεν μπορούμε να προσλάβουμε τα 4 άτομα αορίστου χρόνου στον Δήμο μας. Πόσο μάλλον τα 15 άτομα που η προηγούμενη δημοτική αρχή ισχυριζόταν ότι είχε συνεννοηθεί με το ΑΣΕΠ να προσλάβει.

Όσον αφορά στην διαχείριση της ΔΕΠΑΒ, υπάρχει ένα μεγάλο χρέος, που μεταφέρθηκε από τον παλαιό Δήμο Αγίας Βαρβάρας στον νέο Δήμο Γόρτυνας. Πριν το κλείσιμό της, η ΔΕΠΑΒ, σύμφωνα με την έκθεση των εκκαθαριστών, είχε χρέη 1.564.616,50€ (ΙΚΑ 931.146,26€, ΔΟΥ 339.518,76€, προμηθευτές 151.610,17€, μισθοδοσία 142.341,31€), που τα επωμίσθηκε ο Δήμος μας.

Στα σφαγεία της Αγίας Βαρβάρας, δυστυχώς, δεν διαφυλάχθηκαν ούτε οι κτιριακές και μηχανολογικές εγκαταστάσεις, με αποτέλεσμα το κτίριο να βρίσκεται σήμερα σε άθλια κατάσταση, να έχουν κλαπεί τα μηχανήματα, ακόμα και οι πόρτες.

Με βάση τα παραπάνω, η Δημοτική Αρχή είναι, πλέον, υποχρεωμένη να προχωρήσει στον οικονομικό και διαχειριστικό έλεγχο των δύο εταιρειών, από συστάσεώς τους μέχρι και σήμερα. Είναι προφανές ότι, αν διαπιστωθεί ότι υπάρχουν στοιχεία κακοδιαχείρισης, τον λόγο θα έχει η Δικαιοσύνη. Ο οικονομικός και διαχειριστικός έλεγχος θα δώσει την δυνατότητα στους ανθρώπους που είχαν την ευθύνη της διαχείρισης των σφαγείων να απεμπλακούν από οποιαδήποτε φημολογία γύρω από το όνομά τους, η οποία, ενδεχομένως, τους αδικεί. Όποιος, άλλωστε, έχει κινηθεί με νομιμότητα και διαφάνεια, δεν έχει τίποτα να φοβηθεί».

[Διαχειριστικός έλεγχος για τη λειτουργία των σφαγείων Ασημίου και Αγίας Βαρβάρας]

Διαχειριστικός έλεγχος και για την Πρωτοβάθμια Σχολική Επιτροπή

Εξάλλου, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε τη διενέργεια Οικονομικού και Διαχειριστικού Ελέγχου και για την Πρωτοβάθμια Σχολική Επιτροπή Δήμου Γόρτυνας.

Αναλυτικά η εισήγηση του προέδρου της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής, Στέλιου Μαυρίδη έχει ως εξής:

«Η κατάσταση που παραλάβαμε σαν νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής Δήμου Γόρτυνας, στην οποία είμαι πρόεδρος, είναι τραγική.

Παρά τις ενοχλήσεις μας, από την ημέρα που αναλάβαμε σαν νέο Διοικητικό Συμβούλιο, στις 18-11-2019, προς το απερχόμενο Διοικητικό Συμβούλιο και ιδιαίτερα στον ταμία – διαχειριστή Κοκκινάκη Νικόλαο, να μας ενημερώσουν για την υπάρχουσα κατάσταση, η μόνη ενημέρωση που είχαμε από τον ειδικό σύμβουλο του πρώην Δημάρχου, ο οποίος είχε αναλάβει την διεκπεραίωση της οικονομικής διαχείρισης της Σχολικής Επιτροπής, Σπυριδάκη Δημήτριο, ήταν ότι δεν έχει κλείσει ακόμη τα βιβλία εσόδων – εξόδων της Σχολικής Επιτροπής, δεσμευόμενος ότι εντός δέκα ημερών θα τα έχει τακτοποιήσει, υπόσχεση που δεν τήρησε.

Ανέφερε ότι, έχοντας μια πρόχειρη εικόνα των οφειλών της Σχολικής Επιτροπής, αυτές είναι 690,30 € προς το ΙΚΑ από ΠΕΑ, 5.900,00 € προς το ΙΚΑ για εργοδοτικές εισφορές, 17.000,00 € προς ΟΤΕ .

Στην πορεία, διαπιστώσαμε ότι οι οφειλές δεν είναι αυτές που μας παρουσίασαν, αλλά ανέρχονται στο ποσό των 66.846,83 €, σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα απαιτήσεις. Ενδεικτικά, σας αναφέρω ότι οφείλουμε στον ΕΦΚΑ 34.463,23 €, στον ΟΤΕ 26.331,88 € και σε ιδιώτες 6.051,72 €.

Να σας γνωρίσω ότι δεν έχουν κατατεθεί στην ΔΟΥ φορολογικές δηλώσεις από το 2013 μέχρι και το 2017, ούτε έχουν εγκριθεί οικονομικοί απολογισμοί, ως όφειλε η απερχόμενη διοίκηση για τα έτη 2017 και 2018.

Στο αρχείο της Σχολικής Επιτροπής δεν υπάρχουν βιβλία ταμείου για τα έσοδα – έξοδα, πρακτικά αποφάσεων ΔΣ, ούτε παραστατικά εσόδων – εξόδων, για τα έτη 2017, 2018 και 2019, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να ενημερωθούμε και να αποφασίσουμε για την έγκριση των οικονομικών απολογισμών για τα έτη αυτά.

Εκκρεμούν επιχορηγήσεις που δικαιούται η Σχολική Επιτροπή και χάνονται (για την προμήθεια ξενόγλωσσων βιβλίων), επειδή για να δοθούν, απαραίτητα, πρέπει να έχουν εγκριθεί οι απολογισμοί των παρελθόντων ετών.

Παρά τις ενοχλήσεις μου στην απερχόμενη διοίκηση να προσκομίσουν όλα τα παραπάνω, μας αγνοούν επιδεικτικά και δεν έχουν προσκομίσει τίποτα.

Μετά από ομόφωνη απόφαση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου, παρέλαβα το ταμείο της Σχολικής Επιτροπής, που σύμφωνα με την κίνηση του λογαριασμού της Παγκρήτιας Τράπεζας ανέρχεται στο ποσό των 28.045,73 €, λόγω του επείγοντος χαρακτήρα διαχείρισης τρεχόντων αναγκών και θεμάτων, με την ρητή επιφύλαξη του παραλαβόντος περί των θεμάτων που χειρίστηκε η προκάτοχος επιτροπή, είτε σε επίπεδο αστικών είτε ποινικών εκκρεμοτήτων και ευθυνών, τις οποίες ρητά αποποιήθηκα ως γεγενημένες προ της αναλήψεως του νέου Δ.Σ.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής Δήμου Γόρτυνας, στην οποία είμαι πρόεδρος, με την 1/2020 απόφασή της εισηγείται προς το ΔΣ την διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου. Η Δημοτική Αρχή είναι, πλέον, υποχρεωμένη να προχωρήσει στον οικονομικό και διαχειριστικό έλεγχο. Εάν αποδειχτεί ότι υπάρχουν βάσιμα στοιχεία κακοδιαχείρισης και κακοδιοίκησης, τότε τον λόγο θα έχει η Δικαιοσύνη».

 

  22 January, 2020 ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

 

Περισσότερα νέα

mesaralive.gr | επίσημη σελίδα