Πάγιο αίτημα η ίδρυσης Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας στη Μεσαρά

mesaralive.gr  10 November, 2015 ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ
Πάγιο αίτημα η ίδρυσης Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας στη Μεσαρά

Μεταξύ των αιτημάτων του Συλλόγου, πάγιο παραμένει και αυτό που αφορά την ίδρυση Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Μεσαράς.

Τα αιτήματα του Μεσαρίτικου Συλλόγου ο οποίος συμμετέχει στην Γενική Απεργία της 12ης Νοεμβρίου, είναι τα παρακάτω:

Αιτήματα για τη στήριξη των εκπαιδευτικών

• Άμεση κάλυψη όλων των κενών. Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών.
• Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση (νόμος 3848/2010, Π.Δ. 152/2013), το πειθαρχικό δίκαιο (νόμος 4093/2012 και ειδικότερα της υποπαραγράφου Ζ3, του 4057/13 και της εγκυκλίου Φ277/412/14476/Δ2 στις 19/11/2012). Στήριξη του δημόσιου σχολείου και του εκπαιδευτικού. Βελτίωση των παραγόντων που επηρεάζουν τη διδακτική πράξη.
• Κατάργηση του Π.Δ. 48/28-2-2014 για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεράριθμων εκπαιδευτικών της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Να γίνονται μόνο εθελοντικές μετατάξεις και μεταθέσεις. Όλες οι υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις και αποσπάσεις) να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος κάθε σχολικού έτους (δηλ. το αργότερο μέχρι 21 Ιουνίου) ώστε κάνε νέα σχολική χρονιά να ξεκινά με πλήρη στελέχωση σε εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολικών μονάδων.
• Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων και των εφαρμοστικών νόμων που επηρεάζουν την Κοινωνική Ασφάλιση και τις συντάξεις.
• Αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων με την παροχή κινήτρων στους εκπαιδευτικούς που επιλέγουν δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές.
• Κατοχύρωση του ωραρίου των νηπιαγωγών και την καθιέρωσης της δίχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
• Αποκατάσταση των αδικιών και των απωλειών μισθολογικά και θεσμικά. Κατάργηση της σύνδεσης της βαθμολογικής-μισθολογικής εξέλιξης με την αξιολόγηση, να ξεπαγώσει η ωρίμανση στους υφιστάμενους βαθμούς και να γίνει επανακατάταξη ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας (κατάργηση των ποσοστώσεων). Κατάργηση του νέου μισθολογίου/φτωχολογίου (Ν.4024) και επαναφορά της ακώλυτης μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξης.
• Επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού & αντίστοιχα σύνταξης.
• Αναγνώριση της θητείας στο στρατό των ανδρών εκπαιδευτικών ως προϋπηρεσία και ως συντάξιμη περίοδος (αναλογικά σύμφωνα με τους μήνες υπηρέτησης).
• Καθιέρωση ετήσιας επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, περιοδικού χαρακτήρα με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Δυνατότητα δωρεάν πρόσβασης των εκπαιδευτικών σε μεταπτυχιακά προγράμματα που έχουν σχέση με το αντικείμενο που διδάσκουν (π.χ. στο ΕΑΠ με ποσοστό συμμετοχής των εν ενεργεία εκπαιδευτικών και στα αντίστοιχα παιδαγωγικά τμήματα της χώρας). Επαναφορά της εκπαιδευτικής άδειας στους μόνιμους εκπαιδευτικούς.
• Ανώτατο όριο 20 μαθητές ανά τάξη, 15 νήπια-προνήπια ανά νηπιαγωγό και δάσκαλο Α’ και Β’ τάξης του Δημοτικού.
• Εξίσωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών της Α/θμιας με αυτό της Β/θμιας.
• Οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών (εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ) να γίνονται σε όλα τα οργανικά κενά. Οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών (εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ) να γίνονται σε όλα τα πραγματικά λειτουργικά κενά που υπάρχουν.

Ειδικά αιτήματα για τους αναπληρωτές

• Ίδια δικαιώματα στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς με τους μόνιμους (μισθολογικά, άδειες κλπ).
• Αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας τους (δηλ. και της περιόδου 2010-2012) και για το επόμενο σχολικό έτος διορισμοί σύμφωνα με αυτόν και τους επιτυχόντες (όπου υπάρχουν) στον ΑΣΕΠ [για την κατάταξη στους πίνακες με σειρά να ισχύει ιεραρχικά: α) προϋπηρεσία, β) κοινωνικά κριτήρια (ειδικών κατηγοριών, σοβαρές ασθένειες, πολύτεκνοι κλπ) γ) εξεταστική περίοδος λήψης πτυχίου, δ) βαθμός πτυχίου, ε) ημέρα λήψης πτυχίου].
• Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών με αναπληρωτές πλήρους ωραρίου. Να απεγκλωβιστούν σταδιακά οι διορισμοί των εκπαιδευτικών από διαγωνισμούς επιλογής π.χ. ΑΣΕΠ (το πτυχίο μας αποτελεί το μοναδικό τυπικό προσόν διορισμού και δεν μπορεί να αμφισβητείται η εγκυρότητά του).
• Να δίδεται η δυνατότητα στους υποψήφιους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς να ανακαλούν τη συμμετοχή τους στους πίνακες αναπληρωτών εφόσον έχουν βρει άλλη εργασία και να περιοριστεί ή ακόμα και να καταργηθεί, σε περίπτωση που δεν αποδεχθούν την πρόσληψή τους, η “ποινή” για τη μη συμμετοχή τους τα επόμενα 2 χρόνια στους πίνακες αναπληρωτών. Να δίδεται ακόμη η δυνατότητα της συμμετοχής των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε όλες τις επιμορφώσεις που παρέχονται στους μόνιμους (π.χ. συμμετοχή στις επιμορφώσεις ΤΠΕ β επιπέδου κλπ).

Αιτήματα για τη στήριξη και βελτίωση του δημόσιου σχολείου

• Ενιαίο δημόσιο, δωρεάν, υποχρεωτικό 12χρονο σχολείο και 2χρονη υποχρεωτική φοίτηση στο νηπιαγωγείο.
• Δημόσια και δωρεάν, δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά.
• Πρόγραμμα ανάπτυξης των δομών του νηπιαγωγείου για να γίνει επιτέλους πράξη η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά. Μαζικοί διορισμοί μόνιμων νηπιαγωγών. Δύο νηπιαγωγοί στα τμήματα που σήμερα έχουν 25 παιδιά.
• Εξασφάλιση της ασφαλούς μετακίνησης των μαθητών.
• Διαμόρφωση νέων αναλυτικών προγραμμάτων και αντίστοιχα βιβλίων. Ένας τύπος σχολείου με κατάργηση των σχολείων διαφορετικών ταχυτήτων.
• Έκτακτη επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών για τις λειτουργικές ανάγκες που υπάρχουν. Αφορολόγητο πετρέλαιο για τα σχολεία, απαλλαγή των σχολείων από την πληρωμή των ΔΕΚΟ, απαλλαγή ΦΠΑ για τις σχολικές επιτροπές, που αφορούν τις δαπάνες για προμήθεια αναλωσίμων.
• Επανίδρυση σχολείων που καταργήθηκαν ή συγχωνεύθηκαν σε όσες περιπτώσεις έγιναν χωρίς προϋποθέσεις και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της τοπικής κοινωνίας. Ίδρυση νέων σχολικών μονάδων όπου υπάρχει αναγκαιότητα με νέες εγκαταστάσεις. Μόνιμες δομές αντισταθμιστικής αγωγής στα σχολεία Γενικής Αγωγής (τμήματα ένταξης, παράλληλες στηρίξεις, τμήματα υποδοχής, τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας)

Ειδική Αγωγή

• Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή. Με μόνιμες δομές, στήριξη των ΚΕΔΔΥ και διαμόρφωση αποκεντρωμένων υπηρεσιών ανά ομάδα σχολείων και στελεχωμένα με ειδικό προσωπικό (π.χ. ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, κλπ).
• Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι' αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη. Προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες όπως επίσης και κατασκευή κατάλληλων κτιρίων και εμπλουτισμός με το απαραίτητο εποπτικό και διαγνωστικό υλικό.
• Ιδρύσεις τμημάτων ένταξης όπου είναι απαραίτητο, καθώς αυτές έχουν παγώσει εδώ και τέσσερα χρόνια.

Ίδρυση δεύτερης Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης στη Μεσαρά
Η λειτουργία μίας και μοναδικής Δ/νσης συνεχίζει να προκαλεί – παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που καταβάλλονται από τους εργαζόμενους στη Δ/νση Ηρακλείου – προβλήματα γραφειοκρατικής δυσλειτουργίας. Για παράδειγμα στο Νομό Ηρακλείου με σχεδόν 3000 εκπαιδευτικούς και εκατοντάδες σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (με αρκετά ολιγοθέσια σε ορεινά χωριά), πώς μπορεί να εξυπηρετεί τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες μία μονάχα Δ/νση Εκπαίδευσης;
Ειδικότερα, στο Νομό Ηρακλείου είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί και δεύτερη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στη Μεσαρά, λόγω της μεγάλης διασποράς των σχολικών μονάδων και των ιδιαίτερων συνθηκών.

Αιτήματα για τη λειτουργία των υπηρεσιακών συμβουλίων
• Εγκαθίδρυση νέων δημοκρατικών διαδικασιών στη λήψη αποφάσεων π.χ. με ενίσχυση των εκπαιδευτικών σε αποφάσεις που αφορούν τα σχολεία και τις υπηρεσιακές μεταβολές (μέσω της ενίσχυσης της εκπροσώπησης στα υπηρεσιακά συμβούλια και την ενίσχυση των αρμοδιοτήτων των συλλόγων διδασκόντων των σχολείων). Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο. Ο σύλλογος διδασκόντων να αποτελεί το βασικό όργανο διοίκησης.
• Επαναπροσδιορισμός των αρμοδιοτήτων των μονοπρόσωπων οργάνων (Διευθυντές Σχολείων, Διευθυντές Εκπαίδευσης, Περιφερειακοί Διευθυντές) και ενίσχυση των συλλογικών οργάνων (Σύλλογοι Διδασκόντων, ΠΥΣΠΕ/ΑΠΥΣΠΕ/ΚΥΣΠΕ).
• Οι επανατοποθετήσεις των εκπαιδευτικών (μετά από πάσης φύσεως άδειες) στις θέσεις τους ή σε κενές θέσεις, οι οποιεσδήποτε μετακινήσεις για το συμφέρον της υπηρεσίας κλπ να πραγματοποιούνται μόνο με απόφαση των υπηρεσιακών συμβουλίων και όχι των διευθυντών εκπαίδευσης όπως γίνεται μέχρι σήμερα.
• Η θέσπιση της ένταξης των αιρετών στα συμβούλια ανάδειξης κενών ειδικής αγωγής για τους συναδέλφους της παράλληλης στήριξης.
• Επανασχεδιασμός του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων ως προς τα καθήκοντα, τις αρμοδιότητες και το ρόλο του.

Βασικά αιτήματα εργασιακών σχέσεων που αφορούν το σύνολο των εργαζομένων στο Δημόσιο και την κοινωνία στο σύνολό της

• Αποκατάσταση των απωλειών των ασφαλιστικών ταμείων. Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας σε όλους τους κλάδους.
• Την κατάργηση της πράξης νομοθετικού περιεχομένου που αφορά τη δυνατότητα των κυβερνήσεων να επιστρατεύουν αγωνιζόμενους υπαλλήλους. Να απαγορευτεί η δυνατότητα επιστράτευσης.

Τα παραπάνω αιτήματα αποτελούν βασικό πεδίο συζήτησης στα πλαίσια μια συνολικής αλλαγής κατεύθυνσης της δημόσιας εκπαίδευσης, την αλλαγή του σχολείου σε ζωτικό πυρήνα/κύτταρο της κοινωνίας μας με την καλλιέργεια και προώθηση των αναγκαίων δημοκρατικών αρχών, την ανάπτυξη της προσωπικότητας και των βασικών δεξιοτήτων, της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας των μαθητών μας.

ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΑΡΑΣ ΕΝΩΤΙΚΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ

 

mesaralive.gr  10 November, 2015 ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

 

Περισσότερα νέα

mesaralive.gr | επίσημη σελίδα