Σύνταξη: Πώς θα βρείτε τα «χαμένα» σας ένσημα

  16 November, 2023 OIKONOMIAΑΡΘΡΑ
Σύνταξη: Πώς θα βρείτε τα «χαμένα» σας ένσημα

Τη δυνατότητα να βρουν τα «χαμένα» ένσημα για να βγουν σε σύνταξη έχουν οι ασφαλισμένοι, εάν ακολουθήσουν συγκεκριμένα βήματα.

Aναλυτικά:

-Αρχικά, θα πρέπει να επισκεφτούν την ιστοσελίδα  του ΕΦΚΑ www.efka.gov.gr και να επιλέξουν τη στήλη “Μισθωτοί”.

-Μετά θα πρέπει να κλικάρουν στο “περισσότερα “και να επιλέξουν στο  “Ατομικό Λογαριασμό Ασφάλισης” προκειμένου να ενημερωθούν για όλα τα διαστήματα ασφάλισής  τους συνολικά ανά τέως Φορέα μη μισθωτών ή και Μισθωτών.

-Επίσης στο «Αναλυτικό Ιστορικό Ασφάλισης» οι ασφαλισμένοι του e-ΕΦΚΑ ενημερώνονται για την ασφαλιστική τους ιστορία ανά τέως Φορέα μισθωτών και Μη Μισθωτών, αναλυτικά για όλα τα χρονικά διαστήματα ασφάλισής τους ανά μήνα, τους κλάδους ασφάλισης και τις συνολικές εισφορές.

Με αυτόν τον τρόπο μπορούν να δουν  τα διαστήματα που τους λείπουν ένσημα.

Ο χρόνος ασφάλισης

Εάν οι πολίτες διαπιστώσουν ότι τους λείπει ο  χρόνος ασφάλισης έως 31 Δεκεμβρίου 2001 – για τον οποίο δεν υπάρχουν ασφαλιστικά στοιχεία από τις αρμόδιες υπηρεσίες –  τότε θα πρέπει να αναζητήσουν τον «χαμένο χρόνο» στο www.efka.gov.gr και να επιλέξουν το  Εγχειρίδιο Χρήσης.

-Αφού συμπληρώσουν το AΦΜ και το AΜΚΑ μετά πηγαίνουν στην συνέχεια στις Οδηγίες Χρήσης τις οποίες ακολουθούν  για να εμφανιστεί ο λογαριασμός τους.

-Εκεί εμφανίζεται αναλυτικά η καρτέλα του ασφαλισμένου με όλα τα ένσημα και τις αποδοχές και έχει τη δυνατότητα να δει και να εκτυπώσει το χρόνο ασφάλισης που έχει τεκμηριώσει.

-Εάν ο χρόνος προκύπτει από την εφαρμογή της ΗΔΙΚΑ, είναι ανακεφαλαιωμένος και διανυθείς στην ασφάλιση, και δεν απαιτείται άλλη ενέργεια.

-Εάν ο χρόνος δεν προκύπτει από την εφαρμογή της ΗΔΙΚΑ ή ο ασφαλισμένος αιτείται περισσότερο χρόνο από τον ήδη ανακεφαλαιωμένο, τότε θα πρέπει να υποβάλει στην Υπηρεσία Συντάξεων σχετικό αίτημα και να υποβάλλει  Υπεύθυνη Δήλωση Απώλειας Ασφαλιστικού Βιβλιαρίου.

Το έντυπο της αίτησης από τους ενδιαφερόμενους δύναται να αντληθεί από ηλεκτρονική διεύθυνση στο σχετικό πεδίο των εντύπων του αρμόδιου τμήματος Μητρώου (ΥΔΑΑΒ).

-Κατά την παραλαβή του αιτήματος από τον ασφαλισμένο η υπηρεσία θα πρέπει να ελέγχει την ορθή συμπλήρωση των στοιχείων προκειμένου να διευκολύνεται η διαδικασία περαιτέρω. Παράλληλα, θα αναζητείται το βιβλιάριο υγείας της επίμαχης χρονικής περιόδου, η οποία αναφέρεται στο ΥΔΑΑΒ.

-Το αίτημα θα διαβιβάζεται από την υπηρεσία συντάξεων στο υποκατάστημα του τόπου απασχόλησης. Μετά την έκδοση απόφασης, το υποκατάστημα του τόπου απασχόλησης θα την κοινοποιεί στον ασφαλισμένο και στην αρμόδια υπηρεσία Συντάξεων που είχε υποβληθεί το αίτημα.

 

  16 November, 2023 OIKONOMIAΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

 

Περισσότερα νέα

mesaralive.gr | επίσημη σελίδα