Τα 6 «μυστικά» της μακροζωίας!

  10 April, 2019 EY ZHNΑΡΘΡΑ
Τα 6 «μυστικά» της μακροζωίας!

Ενδιαφέρουσα μελέτη για τη μακροζωία που έγινε πρωτοσέλιδο στο «New York Times»

Ανά τους αιώνες, η μακροζωία έχει απασχολήσει, σε μεγάλο βαθμό, γιατρούς και ερευνητές, αφού οι - περισσότεροι - άνθρωποι επιθυμούν να ζήσουν, αν όχι για πάντα, τουλάχιστον πολλά χρόνια, διατηρώντας την υγεία και την ευεξία τους.  

Σήμερα, γνωρίζουμε πως η βιολογική ηλικία του ανθρώπου έχει… «ημερομηνία λήξης» περίπου στα 150 χρόνια και πως με τη βοήθεια των προηγμένων τεχνικών της αναγεννητικής ιατρικής (δηλαδή τις θεραπείες με βλαστοκύτταρα και την τεχνολογία των τελομερών) θα μπορούσαμε να φτάσουμε τα 180 χρόνια και να γίνουμε σύγχρονοι «Μαθουσάλες».

Γιατί, όμως, ελάχιστοι άνθρωποι στον κόσμο ξεπερνούν τα 100;

«Επειδή το χρόνιο, αδιάλειπτο, οξειδωτικό στρες, στο οποίο εκτιθέμεθα καθημερινά, προκαλεί εκτεταμένη φλεγμονή σε όλους τους ιστούς του σώματος, που εκδηλώνεται με τη μορφή των πιο γνωστών εκφυλιστικών παθήσεων, όπως οι καρδιοπάθειες, ο καρκίνος και η άνοια, που μας σκοτώνουν πρόωρα» απαντά ο καθηγητής Ιατρικής δρ. Γιώργος Χρούσος. 

Τα «μυστικά» της μακροζωίας

Τα αληθινά μυστικά για τη μακροζωία προέρχονται από το νησί της Ικαρίας, όπου η Καρδιολογική Κλινική του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου Αθηνών πραγματοποίησε μια ενδιαφέρουσα μελέτη, τα αποτελέσματα της οποίας έγιναν πρωτοσέλιδο στο περιοδικό «New York Times» και ανέδειξαν το μικρό και απομονωμένο νησί του ανατολικού Αιγαίου σε μία από τις πέντε μπλε ζώνες (περιοχές μακροζωίας) του πλανήτη.

Ποια είναι, όμως, αυτά;

Να πίνετε καφέ, ελληνικό κατά προτίμηση, γιατί βρέθηκε πως μαλακώνει το ενδοθήλιο των αγγείων και προστατεύει από την αθηροσκλήρωση. Μαζί με τον καφέ, να απολαμβάνετε αψεφήματα βοτάνων (τσάι, δίκταμο, φασκόμηλο, χαμομήλι, τίλιο, μέντα κ.λπ.), γιατί είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες.

 

Να τρώτε λίγο, το πολύ φαγητό βλάπτει. Προτιμήστε τα ψάρια, τα λαχανικά και τα όσπρια και μειώστε το κόκκινο κρέας, τα λιπαρά τυριά, το πλήρες γάλα και γιαούρτι. Προτιμήστε προϊόντα ολικής άλεσης, αποφύγετε το επιτραπέζιο αλάτι και την επιτραπέζια ζάχαρη και φροντίστε να ξεδιψάτε με νερό. Στο μαγείρεμα, χρησιμοποιήστε γάστρα, σχάρα, κατσαρόλα και αποφύγετε το τηγάνι. Τα τηγανητά είναι «βόμβες» ελεύθερων ριζών που προκαλούν οξειδωτικό στρες.  

 

Περπατήστε όσο περισσότερο μπορείτε, τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα, και ξεκολλήστε από τον καναπέ, το κομπιούτερ, το tablet.

 

Αποκτήστε ένα κατοικίδιο, γιατί όλες οι μελέτες δείχνουν πως οι άνθρωποι που μεγαλώνουν παρέα με ζώα έχουν ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα και δεν παθαίνουν αλλεργίες.

 

Αν σας αρέσει το κολύμπι, γίνετε χειμερινοί κολυμβητές, δεν θα αρρωσταίνετε ποτέ. Επίσης, βάλτε στη ζωή σας το γέλιο και αντιμετωπίστε με θετική ενέργεια τα προβλήματα.

 

Κρατήστε μακριά τους τοξικούς ανθρώπους, ζήστε κοντά στην ύπαιθρο και φροντίστε τα απογεύματα να παίρνετε πού και πού κανέναν υπνάκο. Η σιέστα επιμηκύνει τη ζωή, το ίδιο και το σεξ. Και αν είστε εργένηδες/εργένισσες, παντρευτείτε. Οι παντρεμένοι ζουν περισσότερο!

 

  10 April, 2019 EY ZHNΑΡΘΡΑ