Παρέμβαση για τις κατολισθήσεις στον δρόμο της Mεσσαράς

ΠΑΤΡΙΣ  08 November, 2019 ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑΑΡΘΡΑ
Παρέμβαση για τις κατολισθήσεις στον δρόμο της Mεσσαράς

Στην τελική ευθεία μπαίνει η δρομολόγηση δύο σημαντικών παρεμβάσεων που αφορούν στην άμεση αποκατάσταση των σοβαρών κατολισθήσεων που έχουν καταγραφεί στην είσοδο του νέου δρόμου της Μεσσαράς και η ανάθεση μιας μεγάλης εργολαβίας στο πλαίσιο της οποίας θα κατασκευαστούν νέοι κόμβοι και μια σειρά από συνοδά έργα που εκκρεμούν.

Τα στελέχη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης έχουν ήδη συμφωνήσει με το υπουργείο το τεχνικό πλαίσιο πάνω στο οποίο θα στηριχθούν τόσο τα άμεσα όσο και τα μακροπρόθεσμα μέτρα για την τελική διαμόρφωση της κεντρικής οδικής αρτηρίας.

Έτσι, αν όχι αύριο, σίγουρα τις επόμενες μέρες αναμένεται να σταλούν τα τεχνικά δελτία, ώστε να δεσμευτούν οι αναγκαίες χρηματοδοτήσεις για τις παρεμβάσεις αυτές.

Πιο συγκεκριμένα, τα βραχυπρόθεσμα έργα που αφορούν τις άμεσες αποκαταστάσεις που πρέπει να γίνουν στα σημεία του κεντρικού δρόμου της Μεσαράς όπου καταγράφονται κατολισθήσεις, έχουν αποτιμηθεί στο ποσό των 3 εκατομμυρίων ευρώ.

Σε ό,τι αφορά στη μεγάλη εργολαβία, στο πλαίσιο της οποίας θα γίνει η τελική διαμόρφωση της κεντρικής οδικής αρτηρίας συμπεριλαμβανομένων των κόμβων που έχουν προγραμματιστεί, το κόστος έχει αποτιμηθεί στα 15 εκατομμύρια ευρώ.

[ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του ΒΟΑΚ κ. Γιώργος Αγαπάκης,] Όπως εξηγεί ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του ΒΟΑΚ κ. Γιώργος Αγαπάκης, υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες πριν από τον κυκλικό κόμβο της Αγίας Βαρβάρας όπου έχουν σημειωθεί μεγάλες κατολισθήσεις.

Στο ίδιο ακριβώς σημείο έχουν εντοπιστεί και σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα.

Στο σημείο αυτό, όπως εξηγεί ο κ. Αγαπάκης πρέπει να υπάρξει μια ειδική διευθέτηση καθώς η κατολίσθηση που έχει σημειωθεί επηρεάζει τη χρήση του δρόμου και στη βάση αυτή θα πρέπει να αντιμετωπισθεί και παράλληλα να επιλεγεί ο τρόπος με τον οποίο θα γίνει η διαχείριση των αρχαιολογικών ευρημάτων.

Η αποκατάσταση αυτή θα γίνει σε συνεργασία με τον σημερινό ανάδοχο του έργου, στο πλαίσιο μιας σχετικής συμφωνίας που θα υπάρξει μαζί του και φυσικά και με το αρμόδιο υπουργείο που θα πρέπει άμεσα να χρηματοδοτήσει την παρέμβαση αυτή.

Ο ίδιος εξηγεί ότι στόχος είναι το έργο να τρέξει όσο το δυνατό ταχύτερα ώστε να προλάβουμε τις δύσκολες μέρες του χειμώνα.

Σε ό,τι αφορά στο υπόλοιπο έργο, όπως εξηγεί ο κ. Αγαπάκης, θα γίνει ξεχωριστός διαγωνισμός, αφού πρώτα τακτοποιηθούν και κάποιες συμπληρωματικές μελέτες που μένει να ολοκληρωθούν.

Η νέα εργολαβία που θα ανατεθεί, θα προβλέπει μεταξύ άλλων τη δημιουργία κόμβων στο ύψος του Πανασού και στην έξοδο των Μοιρών, όπως επίσης και την τελική διαμόρφωση της εισόδου του δρόμου της Μεσσαράς από το ύψος της Αγίας Βαρβάρας.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό το οποίο διαπιστώνουν τα στελέχη του ΟΑΚ είναι ότι, επειδή υπάρχουν σοβαρές ιδιαιτερότητες στα εδάφη της περιοχής που είναι εξαιρετικά ασταθή, θα πρέπει να βρίσκεται σε μια συνεχή παρακολούθηση το έργο  σε ό,τι αφορά στη γεωλογική συμπεριφορά της περιοχής όπου εκτείνεται το νέο οδικό δίκτυο.

 

ΠΑΤΡΙΣ  08 November, 2019 ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑΑΡΘΡΑ