«Χτύπησαν κόκκινο» τα κενά στα σχολεία του Δήμου Φαιστού

mesaralive.gr  04 October, 2017 ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑΑΡΘΡΑ
«Χτύπησαν κόκκινο» τα κενά στα σχολεία του Δήμου Φαιστού

Ανοικτή επιστολή προς τους γονείς, στέλνει η Ένωση Γονέων Μαθητών Φαιστού, αναφερόμενοι στα προβλήματα που υπάρχουν στα σχολεία της περιοχής, κυρίως λόγω των μεγάλων κενών, που κάνουν τις σχολικές μονάδες να έχουν «χτυπήσει κόκκινο».

Στην επιστολή αναφέρεται «Αγαπητοί γονείς καλή σχολική χρονιά και καλή δύναμη.

  Με όρους κατώτερους αυτών που αξίζουν τα παιδιά μας ξεκίνησε άλλη μια σχολική χρονιά. Ειδικότερα, η νέα σχολική χρονιά άνοιξε  με λιγότερους εκπαιδευτικούς, λιγότερα χρήματα, και ένα πακέτο μέτρων που χτυπούν το μορφωτικό δικαίωμα των παιδιών μας.

  Τα κενά στα σχολειά πανελλαδικά είναι χιλιάδες. Στον δήμο Φαιστού «έχουν χτυπήσει κόκκινο», ειδικά στη Β/θμια εκπαίδευση και η ανησυχία μας για τις χαμένες διδακτικές ώρες είναι έντονη και υπαρκτή. Παρά τις μειώσεις του προσωπικού στις οποίες είχε προχωρήσει η κυβέρνηση με τις αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα και την περικοπή ωρών από τα μαθήματα, την υποβάθμιση διδακτικών αντικειμένων, τις αλλαγές στα εργαστήρια και στα ολιγομελή τμήματα, παρά τα πολυπληθή τμήματα που δυσκολεύουν τη διδασκαλία, παρά την κατάργηση  τμημάτων των ΕΠΑΛ, δεν έχουν καλυφτεί ούτε αυτές οι στοιχειώδεις ανάγκες.

   Η αδιοριστία -οκτώ χρόνια έχουν να γίνουν μόνιμοι διορισμοί-  οι συμπτύξεις – συγχωνεύσεις τμημάτων κ.ά.  οδηγούν σε ένα αναχρονιστικό σχολείο που δουλεύει με όσους και όποιους εκπαιδευτικούς έχει, τσακίζει τους μαθητές, επιτείνει την οικονομική αιμορραγία των οικογενειών μας από την παραπαιδεία και τα φροντιστήρια και καταδικάζει τους εκπαιδευτικούς στη μόνιμη αναπλήρωση και περιπλάνηση.

   Από τα παραπάνω στοιχεία που συνθέτουν την εικόνα της έναρξης της σχολικής χρονιάς, της «κανονικότητας» για την οποία μιλά η κυβέρνηση, δε λείπουν και οι ελλείψεις σε υποδομές και για τα σχολεία του δήμου Φαιστού (ακατάλληλα κτίρια, προκάτ αίθουσες κλπ). Για τον λόγο αυτό η Ένωση Γονέων Μαθητών Φαιστού σε συνεργασία με τους Συλλόγους Γονέων  θα συγκεντρώσει στοιχεία για την πραγματοποίηση της ημερίδας για τη σχολική στέγη.

   Εκτός από τα παραπάνω ενισχύθηκε  και διευρύνθηκε με νέες αλλαγές το βασικό και αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργεί το δημόσιο σχολείο. Συγκεκριμένα  από τα μέτρα  τα οποία κινήθηκαν στις κατευθύνσεις της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ και τις απαιτήσεις του ΣΕΒ και προωθήθηκαν όλο το προηγούμενο διάστημα από την κυβέρνηση που η πολιτική της βρίσκεται σε ευθεία γραμμή με των προηγούμενων κυβερνήσεων επισημαίνουμε :

1. Τη θέσπιση του Π.Δ. 79 που μονιμοποιεί τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές που προωθήθηκαν τα δυόμισι τελευταία χρόνια στην Προσχολική Αγωγή (25άρια τμήματα, διπλασιασμός από 7 σε 14 του ελάχιστου αριθμού για σχηματισμό τμήματος, μετατροπή του ολοήμερου Νηπιαγωγείου σε προαιρετικό κ.ά). Επιπλέον, μονιμοποιεί τις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές στο Δημοτικό με τον λεγόμενο Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού, ένα σχολείο που η πείρα από τον ένα χρόνο λειτουργίας του δείχνει ότι: «εξοικονόμησε» χιλιάδες εκπαιδευτικούς και υποβάθμισε περισσότερο το ολοήμερο. Επίσης, δημιουργεί ένα νέο μηχανισμό «διαχείρισης» του πλεονάζοντος μαθητικού πληθυσμού. Αν υπάρχουν παιδιά περισσότερα από τα 25, που είναι το όριο ενός τμήματος, δεν θα δημιουργείται αυτόματα άλλο τμήμα, αλλά θα είναι στην ευθύνη τριμελούς επιτροπής και του διευθυντή εκπαίδευσης, να στέλνουν μαθητές σε γειτονικά σχολεία με κενές θέσεις σε τμήματα! Ταυτόχρονα, αντί να ιδρύσει Τμήματα Ένταξης σε όλα τα σχολεία, δημιουργεί σχολικές περιφέρεις των Τμημάτων Ένταξης(π.χ. σε μια ομάδα 5 σχολείων μόνο στο 1 θα υπάρχει Τμήμα Ένταξης) στα πλαίσια της μεγαλύτερης κινητικότητας μαθητών και εκπαιδευτικών διαμορφώνοντας τις προϋποθέσεις για ακόμη μεγαλύτερη διαφοροποίηση και ανταγωνισμό ανάμεσα στα σχολεία.

2. Όσο για το νομοσχέδιο για το Λύκειο και την εισαγωγή στα ΑΕΙ, όπως φαίνεται από το προσχέδιο που έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Παιδείας, η κυβέρνηση οδεύει προς ένα σκληρό και ανταγωνιστικό σύστημα, πιο σκληρό ταξικό Λύκειο – φροντιστήριο αποκλειστικά προσανατολισμένο στη διαδικασία της πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Η δραστική μείωση των μαθημάτων σε όλο το Λύκειο προφανώς θα διευκολύνει και την αντίστοιχη μείωση του προσωπικού, ενώ η φροντιστηριοποίηση της Γ’ Λυκείου με 7 μαθήματα με τις διαρκείς δοκιμασίες όλη τη χρονιά που θα μετρούν στην πρόσβαση, όχι μόνο θα αυξήσει τα φροντιστήρια, αλλά θα οδηγεί και στην έναρξη των φροντιστηρίων από πιο νωρίς.

Αγωνιζόμαστε για:

  • Αποκλειστικά ΕΝΙΑΙΟ 12ΧΡΟΝΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.
  • ΑΥΞΗΣΗ τώρα ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ κονδυλίων ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ.
  • Μαζικούς διορισμούς μόνιμου ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.
  • Σχολικά κτήρια ΣΥΓΧΡΟΝΑ, ΑΣΦΑΛΗ, ΠΛΗΡΩΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΕΝΑ ΜΕ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΧΩΡΟΥΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΑΘΛΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ, ΣΙΤΙΣΗ.
  • 15 μαθητές ανά τάξη για νήπια, α’ και β’ δημοτικού, 20 μαθητές για τις άλλες τάξεις.
  • ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΔΩΡΕΑΝ σχολική μεταφορά ΑΠΟ ΚΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
  • Αθλοπαιδιές και πολιτισμός στο σχολείο ΜΕ ΚΡΑΤΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
  • Ένα δωρεάν γεύμα στο σχολείο.
  • ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΕΝΙΑΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ βιβλία.
  • Σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα που δεν παραμορφώνουν το μυαλό και την ψυχή των παιδιών μας.

 

mesaralive.gr  04 October, 2017 ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑΑΡΘΡΑ